miercuri, 7 iulie 2010

Mihai

Mihai reprezinta o categorie aparte a vizitatorilor parcului Cismigiu. El este un saxofonist care incanta trecatorii cu muzica sa.
Mihai este din Republica Moldova si studiaza in Romania. Cunoaste foarte putin Bucurestiul ( "nu cunosc Bucurestiul decit cum sa ajung la Gara de Nord si un pic sectorul 5"), iar Cismigiul din intamplare. In cele 4 dati cand a vizitat Bucurestiul, s-a oprit in Cismigiu si a cantat la saxofon. "Prima oara nu veneam neaparat sa fac bani...dar din momentul din care am inceput sa cint, oamenii-fara ca eu sa-i implor sau sa-i rog- au inceput sa-mi lase bani...si de fapt n-ar fi frumos ca eu sa-i refuz...asa eu am apucat sa cint cu cutia deschisa...".
Pasiunea pentru hobby-ul sau se observa in tot ceea ce spune Mihai:" stii...cel mai frumos e ca nimeni nu ma cunoaste...(sa sper ca deocamdata) si asta imi permite sa fiu ceea ce vreau eu, adica sa fac ceva ce ma va reprezenta emotional. Unora le pare bine, altora mai mult ca atit...Deocamdata n-am vazut pe cineva sa-mi zica ca sa inchid muzica. Unica ce am avut mai urit e faza cu comunitarii, care imi venea in cale si latra din departare "inchide aia!!!", adica cutia." Mihai canta la saxofon de mult timp, el urmand cursurile unui liceu de specialitate. Cu toate acestea, tanarul a cantat rar in public. De aceea, s-a decis sa isi incerce norocul in Cismigiu: ": sa stii ca o vroiam de mai demult s-o fac si aici era cel mai potrivit".
Desi cunoaste Cismigiul de putina vreme, Mihai are destule amintiri de povestit: "se apropiau o data niste rusi originari din Rusia, pentru ca au auzit o tema ruseasca curat si si-au dat seama ca eu cunosc astea ruse un pic si au stat sa ma asculte." Altadata, "o doamna s-a apropiat cu o fetita- fiica- si m-a rugat sa bag o cintare pentru fic-sa...fetitza avea vreo 6-7 ani si cind am auzit ca o cheama Eva, i-am zis ca-i cint ceva preferat surioarei mele pe care la fel o cheama Eva si la fel are 7 ani. I-a placut si mi-a urat bafta in continuare."
In timp ce canta, Mihai observa si lumea din jur. Unii oameni se aseaza langa el sa-l asculte si se intampla sa mai intre si in discutie cu dansii. Dupa spusele lui, lumea in parc e " mai frumoasa...in comparatie cu Bucurestiul la general. Se simte totusi un romantism. Dar prin oras e urat rau: agitatie, dezordonare, toti de parca sint niste figurine care se misca conform unui program scris din timp. Urat."
Cat despre Cismigiu, ca si parc, Mihai conclude ca este mult mai frumos decat cel din Chisinau. "E mare, frumos amenajat si...nu stiu, se simte o atmosfera frumoasa aici. Imi mai place sa sunt multe, multe flori."

Important!Acest text reprezinta reproducerea parerii persoanelor intervievate si nu ilustreaza parerea autorului acestui blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu